Reklamaation valmistelua ja monta puhelinsoittoa

Tapahtumat sijoittuvat ajalle touko-kesäkuu 2016


Seuraavaksi ottamaan selvää miten asian kanssa edetään. Sen verran tiesin että kirjallinen reklamaatio pitää laatia.

Soitin terveystarkastajalle ja sovimme että lähetän tutkimustulokset hänelle heti kun saan ne käsiini. Sitten otin yhteyttä Asumisterveysliittoon jossa neuvottiin valmistelemaan reklamaatio kuluttajaneuvonnan ohjeistuksen mukaan, mukana tulee olla tarkka lista vaatimuksista summineen, maininta mahdollista lisävaurioista jos näitä ilmenee.

Soitin uudelleen tarkastajalle ja kysyin löytyneiden yhdisteiden raja-arvoista. Koska Voc-yhdisteitä on monia ei kaikista ole olemassa raja-arvoja. Arvot olivat kuitenkin huomattavasti koholla. Lähetin vielä talomme pohjapiirrustuksen korjausarviota varten.

Raportti saapui ja lähetin siitä kopion samantien terveystarkastajalle. Hetken päästä saapui myös arvio korjauskustannuksista.

Otin yhteyttä kuluttajaneuvontaan jossa neuvottiin kuinka täyttää valitus palvelun virheestä, eli tässä tapauksessa palvelu oli talomme rakennuttaminen. Kaikista kustannuksista joita virheestä oli perheellemme aiheutunut, kuten. tutkimustulokset, vuokra jne tuli myös mainta.
Lisää: Kuluttajasuojalaki 9. Luku http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780038#L9

Terveystarkastajan raportti saapui jossa terveyshaitta todettiin ja suositeltiin korjattavaksi.

Saatuamme valituksen valmiiksi otin yhteyttä rakentajaan 8.6.2016.

Rakentaja vastasi ja selitin tilanteen, sairastelut ja mitä talosta oli löytynyt. Asian ymmärtämiseen meni tovi ja rakentaja sanoi soittavansa takaisin. Heti puhelun jälkeen lähetin rakentajalle virallisen valituksen liitteineen sähköpostilla.

Terveystarkastajan lausunto


Valitus palvelun virheestä

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Tähän mennessä tapahtunutta

Betoni, askeläänieriste ja VOC. Mistä on oikein kyse?

Ajatuksia korjauksen onnistumisesta