Haluatko kertoa kokemuksistanne? Julkaistaan ne tässä blogissa.

Muutaman viime vuoden aikana minuun on otettu useasti yhteyttä näihin voc-ongelmiin liittyen. Olen huomannut kuinka raskaasti nämä sisäilmaongelmat ovat vaikuttaneet lähes kaikkien perheiden elämään, mikä ei sinänsä ole yllätys.
On surullista että moni ei uskalla kertoa tapahtumista julkisesti vaikka ovat kokeneet vääryyttä esimerkiksi siitä kuinka surkeasti asiat ovat hoidettu rakentajan tai myyjän toimesta, taloudellisesta ahdingosta ja kuinka vakavista terveydellisistä haitoista on ollut kyse. Yleensä taustalla on leimaantumisen pelko tai uhka syytöksistä.

Pohdin kuinka blogiani ja sen lukijoita voisi palvella paremmin ja siitä syntyi ajatus että voisin julkaista myös muiden ihmisten kokemuksia täällä. Julkaistaan siis teidän oma tarina tässä blogissa.

Kokemukset voidaan kertoa juuri niin kuin olet itse ne kokenut ilman pelkoa leimaantumisesta tai seurauksista joita esimerkiksi Facebookkiin kirjoittaessa on. Ihmisten nimiä ei julkaista ja kaikki kerrotaan täysin anonyymisti. Näin …

Virheestä aiheutuneita kuluja

Pari seuraavaa viikkoa kuluivat siivoten asuntoamme puhtaaksi pölyistä. Samalla kävimme läpi rakentajan virheestä aiheutuneita kuluja joita meille oli koko "operaatiosta" jäänyt maksettavaksi. Näitä olivat esim. vuokrakulut, tutkimuskustannukset, sähkön kulutus korjausta varten jne.

Lähetimme täydennetyn vaatimuksen rakentajalle jossa kaikki kulut olivat eriteltyinä tarkasti. Kuluja oli kertynyt tässä vaiheessa perheellemme tarkalleen 7075,15 euroa.

Varmistin asian vielä kuluttajaneuvojalta ja sain varmistuksen että virheestä aiheutuneet kulut kuuluvat rakentajan korvattavaksi. http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780038#L9P20

Lähetin vaatimuksen 1.8.2016 ja jäimme odottelemaan rakentajan vastausta.

Vielä samana päivänä saimme vastauksen sähköpostilla:

Rakentaja 1.8.2016
"Asia menee käsittelyyn 15.8 alkaen ja palaan siihen mahdollisimman pian."

Mutta mitään ei tapahtunut eikä viestistä päätellen rakentajalla ollut aikomustakaan. Kahden viikon jälkeen jouduimme ottamaan yhteyttä kuluttajaneuvontaan.

Minä 15.8.2016
"Olen yhteydessä kuluttajaneuvontaan ja asia etenee sitä kautta."

Ei vastausta rakentajalta.
Virheestä aiheutuneita kuluja

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Tähän mennessä tapahtunutta

Betoni, askeläänieriste ja VOC. Mistä on oikein kyse?

Ajatuksia korjauksen onnistumisesta