Haluatko kertoa kokemuksistanne? Julkaistaan ne tässä blogissa.

Muutaman viime vuoden aikana minuun on otettu useasti yhteyttä näihin voc-ongelmiin liittyen. Olen huomannut kuinka raskaasti nämä sisäilmaongelmat ovat vaikuttaneet lähes kaikkien perheiden elämään, mikä ei sinänsä ole yllätys.
On surullista että moni ei uskalla kertoa tapahtumista julkisesti vaikka ovat kokeneet vääryyttä esimerkiksi siitä kuinka surkeasti asiat ovat hoidettu rakentajan tai myyjän toimesta, taloudellisesta ahdingosta ja kuinka vakavista terveydellisistä haitoista on ollut kyse. Yleensä taustalla on leimaantumisen pelko tai uhka syytöksistä.

Pohdin kuinka blogiani ja sen lukijoita voisi palvella paremmin ja siitä syntyi ajatus että voisin julkaista myös muiden ihmisten kokemuksia täällä. Julkaistaan siis teidän oma tarina tässä blogissa.

Kokemukset voidaan kertoa juuri niin kuin olet itse ne kokenut ilman pelkoa leimaantumisesta tai seurauksista joita esimerkiksi Facebookkiin kirjoittaessa on. Ihmisten nimiä ei julkaista ja kaikki kerrotaan täysin anonyymisti. Näin …

Rakentaja ei vastaa vaatimuksiimme

Kahteen viikkoon ei rakentajasta kuulunut mitään. Laitoimme uudelleen vastauspyyntöä kuinka hän aikoo hoitaa asian.

Olimme yhteydessä kuluttajaoikeusneuvojaan asian tiimoilta ja hän kertoi ottavansa yhteyttä rakentajaan.

Rakentaja ei vastannut yhteydenottoihin. Ei tekstiviesteihin, puheluihin tai sähköposteihin.

Minä 15.8.2016
"Hei, Olen yhteydessä kuluttajaneuvontaan ja asia etenee sitä kautta."

Kuluttajaoikeusneuvoja 17.8.2016
"Hei! Pyydän ystävällisesti vastaamaan asiakkaallenne ja minulle kirjallisesti ja korvaamaan asiakkaallenne aiheutuneet kustannukset."

Minä 29.8.2016
"Hei, Voitko tarkentaa ja ystävällisesti vastata kuluttajaoikeusneuvojan pyyntöön jollain tavalla." 29.8.2016.

Kuluttajaoikeusneuvoja 26.8.2016
"Hei! Vastaattehan pikimmiten tähän viestiin? Myös minulle."

Ei vastausta. Noin kuusi viikkoa myöhemmin saimme vastauksen

Rakentaja 16.9.2016
"Hei, Asianajajani tekee vastausta ja lähetämme sen mahdollisimman pian."

Selvä siis.

Tässä vaiheessa keräsimme kaikki todisteet kirjallisena ja lähetimme kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi. Olimme hämmentyneitä rakentajan vastuunpakoilusta. Tilanne oli ollut itsessään jo helvetillinen tähän mennessä.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Tähän mennessä tapahtunutta

Betoni, askeläänieriste ja VOC. Mistä on oikein kyse?

Ajatuksia korjauksen onnistumisesta